Tävlingsbilen


Karossen
242 -75:a inköpt hösten 2000, totalenoverad av RG-Rally till april 2002.

 

 


Motor
2,3L evo byggd av Motordesign Sweden
Smidd stålvevaxel, Verdi -stakar, smidda omega kolvar
Förgasare 4x Mikuni 45
Bromsad till 271 hk/285Nm hos Motor Design Sweden

 


Drivlina
M47 doggbox från Sellholm med sek-lock från M & M motorsport. 5:13 med diff från Sellholm.


Väghållning
Ombyggt 4-länk + stående stötdämpare bak, 2-vägs Öhlinare runt om. Kort styrservo från Sellholm.


Säkerhet
Burbåge från Rolfstorp Svets & Smide, monterad av RG-Rally.
Magnum stolar, Williams 3" 6-punkts bälten, Coralba tripp och Claes Ellsén klocka från Sjunnings sista Kadett GTE (sent 70-tal).

 


Bromsar
Fram: AP-Racing ok med 295 mm. skivor samt SBS - belägg.
Bak: Willwood ok med 298 mm. ventilerade skivor & SBS- belägg.
Bromsvåg, hydraulisk handbroms och stålomspunna slangar.


Däck
Sommar: Yokohama/Dunlop
Vinter: Pirelli & ibland Michelin


Bränsle System
Bensin i Saab 900 bränsletank med inbyggd omgjord catchtank från Saab 9000
Dubbla Facet bluetopp bränslepumpar.